La Tercera que ve (i 2)

Si abans fèiem un repàs general a la Tercera Divisió ara ens centrarem en el grup que ens ateny de manera més directa, el cinquè, el gup clàssic que aplega al bo i millor del futbol català i gairebé ens atrevim a dir del futbol espanyol per l'impressionant currículum de què fan gala no pocs equips que sumen 3 temporades a Primera Divisió, 44 temporades a Segona A i 88 a Segona B.

Hi tracem una análisi històrica en dades de qui és qui entre els 21 equips que prenen part a la Tercera 2018-2019 per saber l'envergadura del repte que ens espera d'aquí a poques hores i fins al 19 de maig. La Tercera 2018-2019 és a punt de començar!!!




CE Europa Temporades a Primera: 3 Temporades a Segona: 5 Temporades a Segona B: 1 Temporades a Tercera: 54 Terrassa FC Temporades a Segona: 15 Temporades a Segona B: 18 Temporades a Tercera: 38 UE Sant Andreu Temporades a Segona: 11 Temporades a Segona B: 16 Temporades a Tercera: 41 UE Figueres Temporades a Segona: 7 Temporades a Segona B: 18 Temporades a Tercera: 26 CE L'Hospitalet Temporades a Segona: 3 Temporades a Segona B: 25 Temporades a Tercera: 18 UE Llagostera Temporades a Segona: 2 Temporades a Segona B: 5 Temporades a Tercera: 2 EC Granollers Temporades a Segona: 1 Temporades a Tercera: 44 AE Prat Temporades a Segona B: 3 Temporades a Tercera: 13 FC Santboià Temporades a Segona B: 1 Temporades a Tercera: 27 CF Pobla Mafumet: Temporades a Segona B: 1 Temporades a Tercera: 10 FC Martinenc Temporades a Tercera: 32 UE Sants Temporades a Tercera: 28 FC Vilafranca Temporades a Tercera: 27 UA Horta Temporades a Tercera: 26 UE Castelldefels Temporades a Tercera: 14 FC Ascó Temporades a Tercera: 6 Santfeliuenc FC Temporades a Tercera: 5 Cerdanyola Vallès FC Temporades a Tercera: 5 CP San Cristóbal Temporades a Tercera: 3 CF Reus Deportiu B Temporades a Tercera: 1 FE Grama Temporades a Tercera: debutant

Una lliga espectacular solcada per navegants amb història i amb un present que mira al futur en forma de Segona B. I més candidats o alternatives a l'ascens que mai. El Llagostera torna a Tercera amb ganes de recuperar el lloc perdut al futbol professional. L'Hospitalet de Xavi Molist voldrà demostrar que el desenllaç de la temporada passada va ser un accident i que a la segona serà la bona. Mikel Azparren i el seu Sant Andreu buscaran una promoció amb final feliç. El Terrassa tornarà a ser un aspirant en una ciutat que vol ser de Segona B. El Prat de Dolera tornarà a sortir ben situat a la graella. Vilafranca, Europa o la "neo" Grama del president Antonio Morales es dibuixen com a alternatives per fer l'assalt poder. Atenció al salt de qualitat de Cerdanyola i Granollers que busquen ser més que animadors. El Figueres també pica a la porta del poder en un any de centenari. El futbol capitalí de sempre creix amb els clàssics Sants i Martinenc. I ja seran cinc els barcelonins. El modest San Cristóbal reivindicarà un espai a Tercera. Ascó, Pobla de Mafumet i Reus B Cambrils representaran el futbol de les terres tarragonines. I el Baix Llobregat també reivindicará una tradició de Tercera. Lleida continuarà sense representació.

Una categoria, com vegeu, on tots els grans de futbol o han estat o encara hi són. I si no que li preguntin a Girona, al Barça B de Guardiola, al Sabadell, al Sant Andreu, al Badalona, al Llagostera.... En definitiva, una categoria de luxe que Sant Feliu tornarà a gaudir per cinquena vegada.